Müşteri Edinme Maliyeti (CAC) – Nasıl Hesaplanır ve İyileştirilir
Yayınlanan: 2021-09-03Son altı yılda, müşteri edinmenin maliyeti %60 arttı. Günümüzün kalabalık pazarında, yeni potansiyel müşterileri çekmek ve onları ödeme yapan müşterilere dönüştürmek çeşitli zorluklar içermektedir. Ancak bunları ele almadan önce, müşteri edinme maliyetinizi (CAC) gerçekten anlamanız ve hesaplamanız gerekir.
Müşteri edinme maliyetinin ne olduğuna, nasıl hesaplanacağına ve belki de en önemlisi nasıl iyileştirileceğine daha yakından bakalım.
İçindekiler
- Müşteri Edinme Maliyeti Nedir?
- Müşteri Edinme Maliyeti Formülü
- Müşteri Edinme Maliyetine Neleri Dahil Edersiniz?
- Müşteri Edinme Maliyetine Neleri Dahil Etmemelisiniz?
- Müşteri Edinme Maliyetini Azaltmanın 5 Yolu
- bilgi grafiği
Müşteri Edinme Maliyeti Nedir?
Müşteri edinme maliyeti veya CAC, yeni bir müşteri edinmenin toplam maliyetini ifade eder. Bir işletmenin potansiyel bir müşteriyi bir ürün veya hizmet satın alarak onlarla iş yapmaya ikna etmek için harcadığı pazarlama, satış, yazılım ve maaşların toplam maliyetini kapsar.
Müşteri edinme maliyetini hesaplamanın basit bir açıklaması, şirketinizin tüm pazarlama ve satış maliyetlerini toplayıp, sonuç olarak edindiğiniz yeni müşteri sayısına bölmektir.
Stratejik olarak, CAC'nizi azaltmak önceliklerinizden biri olmalıdır. Ne de olsa müşteri edinme, mevcut müşterilere satış yapmaktan 7 kat daha pahalıya mal olabilir, bu nedenle onu düşürmek mantıklıdır, ancak daha önce nasıl hesaplanacağını bilmeniz gerekir.
İlk olarak, değerlendirmek istediğiniz zaman dilimini belirleyerek verilerinizin kapsamını daraltacaksınız. Sonra tüm satış ve pazarlama giderlerinizi toplayacaksınız. Şimdi toplamı, o dönemde edindiğiniz yeni müşteri sayısına bölün. Sonuç, şirketinizin yeni bir müşteri edinmesinin tahmini maliyetidir.
Müşteri Edinme Maliyeti Formülü
Müşteri edinme maliyeti (CAC) formülü oldukça basittir.
Aşağıdaki gibi temel bir formülle başlayalım:
Pazarlama Maliyetleri / Edinilen Müşteri Sayısı =
Müşteri Edinme Maliyeti
Örneğin, yeni müşteriler kazanmayı amaçlayan bir Facebook reklam kampanyası yürüttüğünüzü hayal edin. Bir ayda 500 dolar harcadınız ve 10 yeni müşteri kazandınız. Söz konusu kampanya için CAC'nizi aşağıdaki gibi hesaplayabilirsiniz:
500$/10 = 50$
Tabii ki, bu sadece bir kampanya için basit bir formül. Daha uzun bir zaman dilimine ve daha büyük bir pazarlama gideri akışına bakmaya başladığınızda, daha karmaşık bir formüle ihtiyacınız var.
Yazılım maliyeti ve satış personeli maaşları gibi daha fazla gideri hesaba katan müşteri edinme maliyetini hesaplamak için ikinci bir seçenek şöyle görünür:
Pazarlama ve Satış Maliyetleri + Ücretler + Yazılım + Dış Kaynaklı Hizmetler + Pazarlama ve Satış Genel Giderleri / Edinilen Müşteri Sayısı = Müşteri Edinme Maliyeti
Bu formül için yine tek yapmamız gereken uygun sayıları girmek. Aşağıdaki veriler için Aralık ayı CAC'nizi belirleyelim:
- Pazarlama ve Satış maliyetleri: 4500$
- Ücretler: 2500$
- Yazılım: 300 $
- Dış kaynaklı hizmetler: 500 $
- Genel gider: 700 $
- Toplam: 8500 $
Diyelim ki şirketiniz ayda 912 yeni müşteri kazandı. Rakamları eklersek, şunu elde ederiz:
8500 ABD Doları/912 = 9,32 ABD Doları
Müşteri edinme maliyetiniz 9,32 ABD doları olacaktır.
Müşteri Edinme Maliyeti ve Müşteri Yaşam Boyu Değeri
Müşteri edinme maliyetinizin ne olması gerektiğini veya çok yüksek olup olmadığını nasıl anlarsınız? Bunu, müşteri yaşam boyu değerinizle (CLV) karşılaştırarak yapabilirsiniz.
CLV, bir müşterinin o ilişkinin tüm süresi boyunca işletmeniz için ne kadar değerli olduğunu ölçer.
Genel olarak konuşursak, müşteri edinme maliyetinin geri kazanılması yaklaşık bir yıl sürmelidir, bu nedenle CLV:CAC'niz 3:1 olmalıdır, yani müşterilerinizin değeri, onları edinme maliyetinin üç katı olmalıdır.
Oranınız 1:1'den düşükse, müşterilere değerlerinden daha fazla ödeme yaparsınız ve bu da sizi mali sıkıntıya sokabilir. Aksine, oranınız 3: 1'den yüksekse, büyük olasılıkla pazarlamaya yeterince harcama yapmıyorsunuz ve yeni potansiyel müşteriler bulma şansınızı kaçırıyor olabilirsiniz.
Müşteri Edinme Maliyetine Neleri Dahil Edersiniz?
Müşteri edinme maliyeti hesaplamanıza tam olarak ne giriyor? Hadi bir bakalım.
Pazarlama ve Satış Maliyetleri
Hem geleneksel hem de dijital pazarlama maliyetleri genellikle her şirketin giderlerinin ayrılmaz bir parçasıdır. CAC hesaplamanıza neleri dahil edeceğinizden emin değilseniz, işte birkaç fikir:
- Görüntülü Reklamcılık: Bu, şirketinizin uygulamalarda, sosyal medyada veya İnternet'te video, ses, metin veya resim biçimindeki reklamlara yaptığı tüm harcamaları ifade eder. Amaç, elbette, insanları bir açılış sayfasına veya web sitenize tıklamaya teşvik etmektir. Görüntülü reklamlar iyi bir yatırım olabilir: Yeni müşteriler edinmenin en etkili yöntemlerinden biri olduğu kanıtlanmıştır ve marka hatırlama, marka bilinirliği ve sadakati destekler.
- Arama Motoru Pazarlaması: Bu dijital pazarlama stratejisi, web sitenizin SERP'lerde görünürlüğünü artırmayı amaçlar. Yalnızca nihai olarak ziyaretçiyle sonuçlanan gösterimler için ödeme yaptığınızdan, günün sonunda bu etkili bir pazarlama stratejisidir ve giderek daha rekabetçi bir pazarda işinizi büyütmenin harika bir yoludur.
- Satış Ortaklığı Pazarlaması: Bağlı kuruluşlarla çalışıyorsanız, onları size yeni müşteriler getirmeye teşvik etmek için doğru komisyon yapısını sağlayarak yeni müşteri kazanımlarını artırabilirsiniz. Ayrıca özel kuponlar, özel kodlar ve yeni müşteriler için indirimler gibi diğer stratejilere yapılan harcamaları da içerir.
- Sosyal Medya Pazarlaması: Güven oluşturmak, etkileyicilerle ekip oluşturmak ve mükemmel müşteri hizmetleri sağlamak için kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği kullanarak yeni müşteriler edinmek için sosyal medyayı kullanabilirsiniz (aslında, müşterilerin %72'si altı veya daha fazla kişiye bir olumlu deneyim).
- Yerel Reklamcılık: Sponsorlu içerik olarak da bilinen bu, göründüğü yerde platformun işleviyle eşleşen ve genellikle bir video, makale, başyazı veya reklam yazısı gibi görünen reklamcılık anlamına gelir.
- Etkinlikler: Etkinlik pazarlamasından kaynaklanan masrafları CAC'nize dahil etmeyi unutmayın. Etkinliklere ev sahipliği yapmak, potansiyel müşterileri tek bir yerde bir araya getirdiği ve onlarla doğrudan iletişim kurmanıza olanak tanıdığı için yeni müşteriler edinmenin harika bir yoludur. Müşteriler, markanızı ilk elden deneyimleme şansına sahip oldukları için etkinlikleri severler.
- Televizyon: Modası geçmiş gibi görünse de, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi pazarlamak için TV'yi kullanarak yeni müşteriler edinmek için sağlam bir strateji olmaya devam ediyor. Tüketiciler çevrimdışı biçimlere çevrimiçi olanlardan daha fazla güvenme eğiliminde olduğundan (sırasıyla %20'ye karşı %11), dijital reklamcılık konusunda bir adım önde olabilirsiniz.
Çalışan Maaşları
İyi çalışanlar yatırıma değer, bu nedenle ücretlerini eksik etmemek daha iyidir. İyi (ve memnun) çalışanların olması çok önemlidir çünkü onlar markanız için en etkili elçiler olacaklardır.
Bağlı çalışanların müşterilerinizle daha iyi bir ilişkisi vardır. Unutmayın, bunlar müşteri hizmetlerinden sorumlu kişilerdir, bu yüzden onlar mutlu olduklarında müşterileriniz de mutlu olur.
Müteahhitler ve serbest çalışanlar gibi diğer personeli unutmayın, çünkü işlerinden duydukları memnuniyet, ister içeriğinizi yazıyor, isterse grafiklerinizi tasarlıyor veya tavsiye veya ekipman sağlıyor olsun, müşterilerinizi eninde sonunda etkileyecektir.
Maaş maliyetlerini düşürmeniz gerekiyorsa, ücretleri düşürmeden veya insanları işten çıkarmadan önce, şirketinizi desteklemek ve müşteri hizmetlerini kolaylaştırmak için sohbet robotlarına ve pazarlama otomasyonuna bakın.
Teknik Maliyetler
Satış ve pazarlama ekiplerinizin kullandığı tüm teknolojiler teknik maliyetlere girer. Buna raporlama araçları, olası satışları ve satışları izlemek için yazılımlar, CRM'ler, üretkenlik araçları, e-postaları ve sosyal yardımları izlemek için programlar ve diğerlerinin yanı sıra sosyal satış dahildir. Analiz, web konferansı ve ortak çalışma araçlarının maliyeti de bu kategoriye girer.
Üretim maliyeti
Bu, içerik oluşturma ile birlikte gelen tüm maliyetleri ifade eder. Örneğin, şirketiniz bir video yapacaksa, onu kaydetmek için bir kamera satın almanız gerekir, seti hazırlamanız gerekir, videoyu düzenlemeniz gerekir vb. İçeriğinizi dışarıdan temin ederseniz, maliyetleriniz artabilir. önemli ölçüde artırmak; ancak, herhangi bir işletme için en yüksek kalitede içerik oluşturmak zorunlu olduğundan, bu, atlamak isteyeceğiniz bir alan değildir.
Envanter Bakımı
Bu, ürünlerinizi korumak ve bakımını yapmak için harcamanız gereken parayı ifade eder. Örneğin, yazılım satarsanız, kullanıcı deneyimini geliştirmek, hataları düzeltmek ve güncellemeleri tamamlamak için harcadığınız para bu öğeye girer.
Müşteri Edinme Maliyetine Neleri Dahil Etmemelisiniz?
Esasen yeni müşteriler etrafında dönmeyen ancak genişleyen gelir etrafında dönen müşteri başarı maliyetleri gibi bazı maliyetler CAC'nize dahil edilmemelidir. Benzer şekilde, kredi kartı ve ödeme işlem ücretlerini veya müşteri eğitim maliyetlerini dahil etmek istemezsiniz.
Müşteri edinme maliyeti, marka bilinci oluşturma, logolar ve halkla ilişkiler (doğrudan yeni potansiyel müşterilere odaklanmıyorsa) gibi pazarlama giderlerini veya mevcut müşteri yarışmalarıyla (eşantiyonlar, tatil hediyeleri vb.) ilişkili maliyetleri içermemelidir.
Mevcut müşterileri ziyaret etmek veya onlara hizmet vermekle ilişkili seyahatler, CAC hesaplamasının bir parçası olmadığı gibi, kullanıcı etkinlikleri ve ilgili masraflar da değildir.
Müşteri Edinme Maliyetini Azaltmanın 5 Yolu
Tipik olarak, ana rakiplerinizden daha düşük bir CAC iyidir. Sonuçta, ödeme yapan bir müşteri edinmenin maliyeti ne kadar düşükse, o kadar iyidir. Bu şekilde, işinizi büyütmek için başka şekillerde harcamak için daha fazla para kazanabilirsiniz.
Bugün üzerinde çalışmaya başlayabileceğiniz müşteri edinme maliyetlerini azaltmanın beş yoluna bakalım.
Dönüşüm Oranı Optimizasyonunuzu Artırın
Dönüşüm oranı optimizasyonunuzu (CRO) artırdığınızda, web sitenizde istenen işlemi gerçekleştiren kullanıcıların yüzdesini artırmanız yeterlidir. Bunu yapmak için, potansiyel müşteriler web sitenize ulaştığında her şeyin sorunsuz çalıştığından gerçekten emin olmanız gerekir.
İnanılmaz bir şekilde, şirketlerin müşteri kazanımı için harcadıkları her 92 ABD Doları için, dönüşüm oranı optimizasyonu için yalnızca 1 ABD Doları harcıyorlar. CRO'nuzdaki hafif bir artış bile yalnızca CAC'nizi azaltmakla kalmaz, aynı zamanda kârlılığınızı da iyileştirebilir.
CRO'nuzu artırmanın birçok yolu vardır:
- En yüksek performanslı blog gönderilerinizi optimize edin: Bu, yüksek trafikli ancak düşük dönüşüm oranlarına sahip blog gönderilerinizi belirlemeyi ve dönüşümleri artırmak için bunları değiştirmeyi içerir. SEO'yu iyileştirebilir, harekete geçirici mesajlar (CTA) ekleyebilir veya başka stratejiler kullanabilirsiniz. Ayrıca, yüksek dönüşüm oranlarına sahip gönderileri daha da iyileştirmek ve SERP'lerde iyi konumlandırıldığından emin olmak mantıklıdır.
- Potansiyel müşterilere gerçek değer sağlayın: Sosyal yardım, anketler ve e-postalar aracılığıyla onlarla bağlantı kurarak müşterilerinizin ihtiyaçlarını ve sorunlu noktalarını anlayabilirsiniz. Müşterilerle görüşün ve canlı sohbet dökümlerini inceleyin. Sosyal medyadan dinleyin. Yeterli veriye sahip olduğunuzda, analiz edin ve insanlara tam olarak istediklerini verin. Bu şekilde, daha sonra markanızın savunucusu olacak ve CAC'nizi düşürmenize yardımcı olabilecek mevcut müşterileri elde tutabileceksiniz.
- Blog gönderilerine CTA'lar ekleyin: Müşterilerinizi harekete geçmeye teşvik etmek her zaman iyi bir fikirdir, ancak afiş körlüğü gerçektir, bu yüzden kutunun dışında düşünmelisiniz. Farklı stratejiler denemeniz gerekecek, ancak etkili bir seçenek, metne dayalı CTA'ları, özellikle de bir açılış sayfasına bağlantı içeren bağımsız bir metin satırı kullanmaktır. Ek olarak, CTA'larınızı kişiselleştirmek büyük bir fark yaratabilir. Aslında veriler, kişiselleştirilmiş CTA'ların %202 daha iyi performans gösterdiğini ve düğmelerin görüntülerden daha iyi performans gösterdiğini gösteriyor.
- Kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği dahil edin: Sosyal kanıt önemlidir ve bu nedenle kendi müşterileriniz tarafından oluşturulan içeriği kullanmak ciddi bir büyüme sağlayabilir.
Örnek: Proje yönetim şirketi Basecamp, Highrise için açılış sayfası tasarımını değiştirdiğinde büyük bir destek gördü. Orijinal sayfa metinle doluydu, bu yüzden güveni ve inanılırlığı artırmak için insan resimleri eklemeye karar verdiler. Birkaç strateji denediler, ancak bir kadının gülen yüzünün bir fotoğrafını ekledikten sonra, bu onu açıkça daha çekici hale getirdi, dönüşümleri %102,5 arttı.
Yeniden Hedefleme Stratejisi Uygulayın
CAC'nizi düşürmenin harika bir yolu, ziyaretçilere web sitenizden hiçbir şey satın almadan ayrıldıktan sonra ürünlerinizi ve hizmetlerinizi temel olarak hatırlattığınız yeniden hedeflemedir. Belki dikkatleri dağılmıştır ya da satın alma işlemini gerçekleştirmeye hazır değillerdir.
Sebep ne olursa olsun, yeniden hedefleme, onları satış dönüşüm huninize geri getirmenin etkili bir yoludur. Satın almalarını tamamlamaları için onları teşvik etmek için doğru yönde nazik bir dürtü olarak düşünün. Potansiyel müşteriler için yüksek oranda hedeflenmiş kampanyalar oluşturarak müşteri dönüşüm oranlarını artırmaya yardımcı olabilir.
Bunu yapmak için, hedef kitlenize her zaman erişebildiğinizden ve dönüşüm sağlama şanslarını artırdığınızdan emin olmak için Google Ads görüntülü reklam ağını veya Facebook Reklamlarını veya her ikisini kullanabilirsiniz. Yeniden hedefleme genellikle o kadar etkilidir ki veriler, %1,064 verimlilik oranıyla diğer tüm reklam yerleştirme stratejilerini geride bıraktığını gösterir.
Yeniden hedefleme, potansiyel müşteriler için yüksek oranda hedeflenmiş kampanyalar oluşturmanıza olanak tanır. Bunu yapmak için, onları mümkün olduğunca anlamak için çok fazla veri toplamanız gerekecek: motivasyonları, tercihleri, davranışları vb. Bu, onları ürününüzü veya hizmetinizi satın almaya ikna etmeyi kolaylaştıracaktır.
Yeniden hedeflemeyi kullanmanın diğer nedenleri arasında şunlar yer alır:
- Yeniden hedefleme, alışveriş sepetini terk etmeyi %6,5 oranında azaltır ve çevrimiçi satışları %20 oranında artırabilir.
- Görüntülü reklamlarla yeniden hedeflenen ziyaretçilerin web sitenizde dönüşüm sağlama olasılığı %70 daha fazladır.
- Müşterilerin yaklaşık %37'si yeniden hedeflenen reklamlara tıklıyor.
- Yeniden hedeflenen bir reklamın tıklama oranı, tipik bir görüntülü reklamdan 10 kat daha yüksektir.
- Yeniden hedefleme, etkileşim oranlarını %400'e kadar artırabilir.
Yeniden hedefleme kampanyasını ne zaman kullanıma sunacağınızı merak ediyorsanız, bunu istediğiniz zaman yapın:
- En çok satan ürünlerinizi ve hizmetlerinizi öne çıkarmanın etkili bir yolu olduğundan, en çok satanlarınızı tanıtın.
- Yeni bir koleksiyon tanıtın. Markanızı ve ürünlerinizi beğenen kişiler, yeniden hedefleme reklamı gördüklerinde yenilikleri görmek için geri gelecekler.
- Marka bilinirliği oluşturun. İnsanlar sizden satın almadan önce sizi tanımak isteyeceklerdir ve bu reklamlar, başlangıçta sizden satın almaya hazır olmayan potansiyel müşterilerin karşısına çıkmanıza yardımcı olabilir.
Örnek: Yatak şirketi Casper, yeniden hedefleme kampanyalarıyla doğru olanı yapıyor. Web sitelerinde ürünlere göz attıktan sonra, satın alma işlemi yapmayan kullanıcılar daha sonra genellikle bir reklam görür. Yeniden hedefleme kampanyalarının bir parçası olan Casper reklamları, şirketin aldığı indirimler ve özellik ödülleri sunuyor.
Aslında Casper, EBM'de %40 düşüş ve ROAS'ta %28 artışla yeniden hedefleme dönüşüm oranını %76 artıran bir yeniden hedefleme ve performans kampanyası kombinasyonu uyguladı.
Ortaklık Programı Oluşturun
Müşteri edinme maliyetlerinizi düşürmenin bir başka yolu da bir ortaklık programı oluşturmaktır. Bağlı kuruluş grubunuz, sizin adınıza satış yapmak ve karşılığında küçük bir komisyon kazanmak için potansiyel müşterilerinizle etkileşim kurmaktan sorumlu olacaktır.
Bu, CAC'nizi düşürür, çünkü yalnızca müşteriler sizden satın aldıktan sonra bağlı kuruluşlara yalnızca bir komisyon (genellikle yüzdeye dayalı) ödersiniz. Sonuç olarak, önceden maliyetler olmadan bağlı kuruluşlar aracılığıyla satışları artırabileceksiniz.
Bağlı kuruluş pazarlaması, önümüzdeki birkaç yıl içinde harcamalarının %10 artması beklendiği için şu anda trend. Sadece bu değil, sağlam bağlı kuruluş pazarlama programları geliri %30 oranında artırabilir.
Bu ilişkide bir işletme için fayda sıkıntısı yoktur:
- Kurulumu kolaydır: Bağlı kuruluşlarınız pazarlama içeriğini bulacaktır. Tek yapmanız gereken onları seçip incelemek ve iyi bir ilişki sürdürmek.
- Risk yok denecek kadar azdır: Bir müşteri satın aldıktan sonra bağlı kuruluşlarınıza borçlu olduğunuz için burada çok fazla risk yoktur.
- Esnektir: Ödemelerinizin belirli koşullarına ve bağlı kuruluş programınızın ne kadar büyük veya küçük olacağına siz karar verirsiniz. Büyüdükçe ölçeklendirin, gerektiği kadar küçültün.
- Size hedeflenmiş trafik getirecektir: Ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtan bağlı kuruluşlar, yalnızca ideal potansiyel müşterilerinizin web sitenize ulaştığı bir filtre görevi görür. Ek olarak, bağlı kuruluşlarınız, sattığınız her şeye açık olan bir kitle üzerinde etkiye ve erişime sahip olacaktır.
- Düşük maliyetlidir: Yine, bağlı kuruluşlarınız pazarlamadan sorumludur ve onlara yalnızca sizin adınıza satış yaptıklarında ödeme yaparsınız. Bağlı kuruluş programları, diğer reklam stratejilerinin yapabileceği gibi nakit akışınızı etkilemez.
Bağlı kuruluş programınızı oluşturmaya başladığınızda, dikkate alınması gereken pek çok şey vardır. İlk önce araştırmanızı yaptığınızdan emin olun, böylece ilk seferde doğru yaparsınız.
Örnek: Başarılı bir ortaklık programı oluşturma söz konusu olduğunda Amazon standart taşıyıcı olabilir. E-ticaretteki en büyük programlardan biri ve bazı durumlarda yüz binlerce dolar toplayan bağlı kuruluşlarla, Jeff Bezos'un servetinin güzel bir kısmının 900.000'den fazla çalışkan yayıncı ordusundan geldiğini hayal edebilirsiniz.
Pazarlama Otomasyonunu Kullanın
Pazarlama çabalarınızın bir kısmını otomatikleştirmek, şirketlerin iş akışlarına dayalı olarak metin, e-posta, web ve sosyal medya aracılığıyla potansiyel müşterilere otomatik mesajlar göndermesine olanak tanıdığından müşteri edinme maliyetlerini etkili bir şekilde azaltabilir.
Pazarlama ve satış çalışanları, tekrarlayan görevleri yönetmek için otomasyonu kullandığında, personel maliyeti azalır. Ekibiniz ayrıca kritik sorunları ele almak ve verimliliği artırmak için daha fazla zaman kazanır.
Pazarlama otomasyonu çoğunluğunda değilseniz, şimdi tam zamanı. Otomasyon yalnızca CAC'yi azaltmakla kalmaz, aynı zamanda olası satış yaratmayı, müşteri yetiştirmeyi, satış gelirini ve müşteri katılımını da artırır. Aslında, tüm şirketlerin %75'i zaten otomasyon araçlarını kullanıyor. Daha da iyisi, pazarlamacıların %76'sı otomasyonu benimsedikten sonraki bir yıl içinde ve %44'ü altı ay içinde olumlu bir yatırım getirisi görüyor.
Pazarlama otomasyonunu şirketinize entegre etmenin birçok yolu vardır. Bu içerir:
- Chatbotlar: Bu, büyümesi beklenen son derece popüler bir otomasyon trendidir. Chatbotlar, müşteri katılımı ve müşteri hizmetleri için kullanılabilir. Sorulara hızlı yanıtlar sağladıkları için tüketiciler arasında popülerler ve 2019'da ortalama %87,58 memnuniyet oranıyla sohbetlerin %68,9'unu baştan sona idare edebildiler.
- Otomatik Kişiselleştirilmiş E-posta: Yeni potansiyel müşteriler ve tekrar eden alıcılar dahil olmak üzere tüm posta listenize kişiselleştirilmiş e-postalar gönderin. Otomasyon arka planda çalışabilir ve diğer görevler için zaman kazanmanızı sağlar. Ayrıca, her abonenin satış hunisindeki konumu tarafından tetiklenen kişiselleştirilmiş kampanyalar geliştirmenize olanak tanır.
- Otomatik Sosyal Medya Pazarlaması: Bu popüler (ve büyüyen) trend, gönderilerinizi belirli bir tarih ve saat için haftalar öncesinden oluşturmanıza ve planlamanıza olanak tanır. Bu, sosyal medya varlığınızı geliştirmenize ve daha fazla potansiyel müşteriyle bağlantı kurmanıza yardımcı olabilir. Süreci otomatikleştirirseniz, son dakikada kapışmak zorunda kalmazsınız ve takipçilerinizle etkileşim kurmak için daha fazla zamanınız olur.
Örnek: Aylık bakım ve güzellik abonelik kutusu şirketi Birchbox burada iyi bir örnek teşkil ediyor.
İnsanlar e-posta listesine abone olduktan sonra, Birchbox bir ilk hoş geldin e-postası gönderir, ardından makyaj ipuçlarını, güzellik sırlarını ve püf noktalarını ve bir dizi mesajı paylaşan bir dizi otomatik e-postayı ve bir dizi mesajı gönderir; amaç, potansiyel müşterilerin ilgisini çekmek ve sadakat oluşturmaktır. .
İlgi Çekici ve Anlamlı İçerik Yaratın
Olağanüstü içerik yazmak, potansiyel müşterileriniz ve müşterilerinizle daha derin bir düzeyde bağlantı kurmanın harika bir yoludur. Onları markanız, ürününüz ve hizmetiniz hakkında eğitmenize olanak tanır ve güven ve otorite oluşturmaya yardımcı olur. Potansiyel müşterilerinize yardımcı olan ve katılımı artıran içerik yazmaya çalışın. Sonuçta, blog yazan şirketler, yapmayanlara göre %126 daha fazla potansiyel müşteri sağlıyor.
İçerik oluşturma sürecinizi daha başarılı hale getirmek için birkaç ipucu:
- Performansınızı Ölçün: Elbette, içerik her zaman istediğimiz veya beklediğimiz gibi performans göstermez. Bu yüzden yazmak, yayınlamak ve performansını izlemek çok önemlidir. Optimize edilebilir mi? Daha iyi veya farklı harekete geçirici mesajlara mı ihtiyacınız var? Ton doğru mu? Peki odak? İçeriğinizin performansını her zaman izlemeniz, ölçmeniz ve değerlendirmeniz gerekir.
- SEO Oyununuzu Yükseltin: Bu içeriği oluştururken arama motoru optimizasyonuna (SEO) dikkat ettiğinizden emin olun. Ücretli trafik, bunun için ödeme yapmayı bıraktığınızda kaybolur, ancak SEO kullanmak çok daha sürdürülebilir sonuçlar verir. Aslında, SEO, ücretli trafiğe kıyasla CAC'yi %75'e kadar azaltabilir. SEO uygulama maliyetini ödedikten sonra, organik trafik çekmek tamamen ücretsizdir.
- Doğru Anahtar Kelimeleri Kullanın: Daha az rekabetçi olması gereken uzun kuyruklu anahtar kelimeler etrafında içerik oluşturduğunuzdan emin olun. Rakiplerinizin içeriğindeki boşlukları bulun ve bu konular hakkında epik makaleler yazın. Anahtar kelimelerinizi, yalnızca marka bilinirliğini değil, aynı zamanda organik trafiği de artırabilecek alıcı kişiliklerinize göre tanımladığınızdan emin olun.
- İçeriğinizi Tanıtın: “Yazarsanız gelirler” satırına kanmayın. Acele edin ve oluşturduğunuz harika içeriği potansiyel müşterileriniz ve mevcut müşterilerinizle paylaşın. Otomatik kişiselleştirilmiş e-posta kampanyalarınıza dahil edin, tüm sosyal medya platformlarınızda yayınlayın ve sektörünüzdeki en büyük etkileyicilerin önüne çıkarın, böylece takipçileriyle paylaşabilirler.
Örnek: River Pools and Spa, sahibi Marcus Sheridan, içerik oluşturma stratejisini daha ciddiye almaya başlayana kadar iflasın eşiğinde olan acemi bir havuz şirketiydi. Zamanla, işleri tersine çevirebildi ve onu son derece yetkili ve güvenilir bir havuz sitesi haline getirdi.
İzleyicilerini araştırdıktan sonra, rekabetin insanların sorunlarını çözmek için pek bir şey yapmadığını keşfetti. İnsanların cevap aradığı bir soru vardı: Fiberglas havuzun fiyatı. Bu nedenle, beklentilerine yardımcı olmak için derinlemesine bir blog yazısı oluşturdu:
Bu blog yazısı ona 2 milyon dolarlık satış kazandırdı. Bu, özellikle ürün olan fiberglas havuzlar çok pahalı olduğu için, sağlam bir uzun kuyruklu anahtar kelimedir.
Müşteri edinme maliyetinizi nasıl hesaplayacağınızı anlamak ve bilmek, kaynaklarını en üst düzeye çıkarmak ve harcamalarını genişletmek isteyen herhangi bir şirket için son derece faydalıdır. Bunu hesapladıktan sonra, yeni müşterilerinizin işletmenize ne kadara mal olduğunu daha iyi anlayacaksınız ve bu kritik ölçütü iyileştirmek için stratejileri uygulamaya koyabilirsiniz.
Bilgi grafiği: